STKI Market Pulse – עדכונים מהירים על קצה המזלג:

To GRC or not to GRC? זאת השאלה!

תקנות הבנקאות בישראל המוכתבות על ידי בנק ישראל, מחייבות את משתמשי הענן ליישם תכנית ניהול סיכונים המודדת בקרות בנושא אבטחה. טכנולוגיות בנושא GRC בשלו במידה רבה בעשור האחרון, אולם ישראל נותרה מאחור באימוץ טכנולוגיות אלו.

בעולם 54% מהחברות משתמשות בטכנולוגית של GRC אך בישראל השימוש בפתרונות GRC הנו בשיעור של פחות מ –15%!

מה שמפתיע הנה העובדה ש-75% מהחברות הגלובליות שאכן מיישמות טכנולוגיה זו אינן מבצעות זאת באופן אינטגרטיבי (ישנם מספר פתרונות GRC בארגון אשר אינם עובדים באופן מאוחד). לישראל יש הזדמנות גדולה ליישם טכנולוגיה זו באופן מיטבי, תוך יישום טכנולוגיה אינטגרטיבית בתחום זה.

למה הכוונה? למספר עצום של חברות בישראל היום אין תצוגה ברורה ומקיפה של סיכוני IT וסיכונים תפעוליים שלהם, כמו גם דרך למשול ולציית לרגולציות ולסטנדרטים בתעשייה, כגון תקנות הבנקאות החדשות ובקרוב גם לתקנות הנוספות בתחום ביטוח.

שורה תחתונה: GRC הנה מתודולוגיה בוגרת עם כלים יציבים וישראל מוכנה ליישומם

פרויקטי IT – מסיוט ליצירת ערך עסקי אמיתי

ההחלטה לצאת לפרויקט IT גדול כרוכה לעיתים אצל מנהלים עסקיים בהרבה חרדה. ובצדק. אם להסתמך בניסיון העבר, הסיכוי שפרויקט גדול יסתיים בהצלחה ובעמידה במטרות ויעדים אשר הוצבו על ידי הארגון עומד על 1 ל 10. לפרויקטים משמעותיים יש נטייה להסתבך מסיבות ברורות:  מורכבות, חוסר ניסיון בטכנולוגיה חדשה, תלות הדדית בין אינספור מערכות ורכיבי IT, חוסר מעורבות של בעלי הפרויקט מצד העסקי, דרישות לא מוגדרות היטב, טיפול לקוי בניהול שיוניים, התעלמות מסיכונים משמעותיים, חוסר השקעה בבדיקות רציניות, ועוד.

עלות הכישלון של פרויקט IT גדול לארגון נאמד במאות אחוזים מהשקעת הפרויקט. יחד עם זאת ארגונים לא יכולים להרשות לעצמם, בתקופת שינויים של היום, לא לצאת לפרויקטים משמעותיים, כגון: פרויקטים בתחומי דיגיטציה, אנלגטיקה, אינטגרציה וענן. הצורך בהשקעות ענק ב  IT יכול לנבוע גם מסיום חוזה גדול עם ספק לא רלוונטי להיום או מערכת ליבה שהגיעה לסוף חייה.

למרות הסיכויים הנמוכים הצלחת פרויקטי IT איננה תלויה במזל, אלא בתכנון קפדני ותשומת הלב מרובה בפרטים. אנו ממליצים להשקיע מאמץ נוסף בתחומים הבאים של פרויקט בשלב ההתכנות: מטרות ברורות – סביר ואף נכון, כי תכולת הפרויקט תשתנה במהלך הפיתוח בלהתחשב במציאות העסקית המשתנה בקצב מסחרר, אבל מטרות בפרויקט חייבות להיות ברורות כשמש. ערך עסקי – ערך עסקי ברור ובעל תוקף, ואז נבדק מול תסריטים שונים הלוקחים בחשבון סיכונים פוטנציאליים. ניהול ועוד פעם ניהול – מנהלי פרויקט בעלי ניסיון בניהול פרויקטים דומים, הדוגלים בשקיפות ומדידה ומסוגלים לגייס את כל בעלי העניין  למען הצלחת הפרויקט. תכנון וביצוע – ניהול פרו-אקטיבי שקוף המסוגל לזהות ולפתור בעיות שלב מוקדם.

שורה תחתונה: בהתחשב בסביבה העסקית המשתנה בקצב מסחרר, יכולת לספק פרויקטי IT בהצלחה הנה אחד הקריטריונים הבולטים הנדרשים ליתרון תחרותי של חברות.

בניית DC – רק אם אין ברירה!

אם בעבר ארגונים נטו בעיקר לבנות ולתפעל את  אתר ה- DC שלהם באתר החברה ורק לקוחות קטנים השתמשו בשירותי hosting הרי שכעת ישנה נטייה להשתמש יותר ויותר בשירותי hosting הן לצרכי סביבת הייצור והן לצרכי DR ופחות לבנות ולתפעל את ה- DC באתר החברה.

בין המגמות שתרמו לשינוי גישה זו ניתן לציין את הקושי גובר והולך בתכנון וניצול שטחים בתחום והתוצאה היא שישנם ארגונים רבים אשר "נתקעו" עם שטחים רבים לא מנוצלים ואשר מחייבים אחזקה (מערכות האלקטרו-מכניות) יקרה. כמו כן הענן הציבורי שנכון להיום לא תופס נפח גדול בפעילות ארגוני ה- enterprise בישראל מוסיף גם הוא לתחושת האי הוודאות בתכנון ה- DC. במקביל היה שיפור בפתרונות lights out management המאפשרים השתלטות מרחוק על אתר DC ובכך לצור dark site – אתר המנוהל לגמרי מרחוק דבר המקל על שימוש באתר hosting. בנוסף לכך ההיצע והאיכות של פתרונות ה- Hosting בישראל גדל והשתפר –  ישנם יותר שחקנים שמציעים יותר פתרונות בין היתר שירותים מנוהלים כגון NOC (מרכז בקרה) בשעות הלילה שירותי גיבוי, שירותי רפליקציה של מכונות וירטואליות. ספקי ה- hosting הישראליים המתקדמים מציעים פתרונות ענן שעשויים להקל מהותית על שימוש בענן ללקוחותיהם – ענן ציבורי ב- latency של LAN !

שורה תחתונה: שימוש ב- DC ציבורי לצרכי hosting או DR הופך להיות הסטנדרט המקובל בקרב ארגוני Enterprise בישראל.

האתגר הבא בעולם השיווק (הטכנולוגי): Hub שיווקי לניהול אינטראקציות שיווקיות עם הלקוח

מנהלי שיווק ומנהלי חויית לקוח חייבים כיום להתחיל לבחון יישום כלים טכנולוגיים לבניית ה- HUB המרכזי לניהול כלל פעילויות השיווק עם לקוחות הארגון. מספר כוחות המניעים צורך זה: הראשון, במלים פשוטות – פשוט אין למנהלי שיווק ברירה אחרת. הקמפיינים הקלאסיים (והכלים הטכנולוגיים המנהלים אותם) כבר אינם מספקים. כלי שיווק קלאסיים עוצבו על מנת לענות על צרכי טכניקות שיווקיות שכיום כבר אינן רלוונטיות. הזירה השיווקית עברה לדיגיטל וכלי הנשק בזירה זו הנו טכנולוגיה. תוצר לוואי של מעבר זה הנו היכולת למדוד ולנטר כל פעילות שיווקית. אנשי השיווק לא רק הופכים להיות יותר טכנולוגיים (הגדרה חדשה בתחום – CTMO Chief Technology Marketing Officer – מעין CTO לעולם השיווק), אלא הם במידה רבה הופכים להיות אנשי נתונים ואנליטיקה.

בשנתיים האחרונות אנשי שיווק פנו לסוכנויות (Media agencies) שיספקו להם שירותי שיווק דיגיטלי במודל "מיקור חוץ". אך מודל זה כבר אינו מספק מכיוון שבמצב זה למנהל השיווק תמונה חלקית בלבד (בדרך כלל מדובר בקמפיין דיגיטלי ממוקד; אין חיבור למידע הפנים ארגוני). ארגונים יצטרכו להתחיל ביישום Hub ארגוני לנגיעות הטרנזאקציות השיווקיות עם לקוחותיהם.

שורה תחתונה: האתגר העיקרי של מנהלי השיווק, CMOs ומנהלי חויית לקוח יהיה בניית ה- Hub הארגוני שיסייע בקבלת תמונה מלאה ורחבה של האינטראקציות השיווקיות עם הלקוחות ויסייע להן בקבלת החלטות אסטרטגיות (כיצד לעצב חוייה יותר טובה) וטאקטיות (מתי ואיך לפנות ללקוח, באיזה ערוץ ובאיזה רגע) יותר טובות. זוהי הזדמנות מצוינת לחיזוק הקשר בין  IT/CIOs למנהלים אלה, שבמידה רבה תלויים בטכנולוגיה ככלי הנשק העיקרי שלהם באתגרים חדשים אלה.

מודעות פרסומת
STKI Market Pulse – עדכונים מהירים על קצה המזלג:

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s